Analizy Wielowymiarowe

enova365 Analizy Wielowymiarowe

Jest to narzędzie do budowania systemu kontrolingowego oraz raportowania w firmie.

Pozwala tworzyć raporty zawierające informacje łączące unikalne informacje z różnych modułów systemu enova365 oraz przygotowywać przekrojowe zestawienia danych prezentujące np.:

  • trendy sprzedaży
  • krytyczne miejsca powstawania kosztów
  • analizy wydajności pracy
  • analizy zasobów
  • Zarząd – kadra zarządzająca
  • Pracownicy analityczni i kontrolerzy
  • Księgowi
  • Osoby odpowiedzialne za zarządzanie zasobami firmy (magazynierzy, payrol)
Funkcjonalność

Elementy modułu

  • mechanizmu tworzenia zdjęć danych operacyjnej bazy danych, który tworzy kopię danych roboczych do osobnej bazy analitycznej1 przeznaczonej do późniejszej analizy
  • narzędzia kostki analitycznej (cube) pozwalającego na wygodne przetwarzanie danych zgromadzonych w bazie analitycznej z udziałem programu Microsoft Excel 2007
Przykładowe raporty
  • identyfikacja towarów zalegających w magazynie
  • weryfikacja wydajności pracowników w stosunku do płac
  • niestandardowe ujęcia danych księgowych zestawiające dane z kilku modułów enova365
  • elastyczna analiza płatności wskazująca kontrahentów, którzy powinni być nagrodzeni
    za wzorowe rozliczenia z firmą itp.
Benefity
  • Proste tworzenie wyspecjalizowanych raportów oraz analizy danych znajdujących się w bazie operacyjnej2 programu
  • Wygodne przetwarzanie dużej ilości danych bez obciążania głównego serwera bazy danych
  • wszechstronne, wygodne prezentowanie różnego rodzaju przekrojów danych
  • raporty mogą przyjmować dowolny, ciekawy wizualnie kształt, przez co stają się bardziej czytelne oraz przejrzyste

Informacje na tej stronie pochodzą ze strony producenta, firmy enova365.

1 Baza analityczna zawiera kopie danych operacyjnych programu, na której bezpośrednio program enova365 nie pracuje, a która wykorzystywana jest do szybkiego tworzenia rozmaitych raportów.
2 Baza operacyjna jest podstawową bazą danych programu enova365, zawierającą dane typu kartotekowego (takie jak lista kontrahentów, towarów, pracowników), dane typu operacyjne (takie jak dokumenty, płatności, zapisy księgowe, wypłaty) oraz dane konfiguracyjne (takie jak definicje dokumentów, magazyny, wydziały, definicje wypłat).